مدیرکل ورزش و جوانان هرمزگان خبر داد

کار آموزش رایگان بیش از ۱۵۰ نفر از متقاضیان  دوره مربیگری ورزش روزانه آغاز خواهد شد



در راستای پویش چله خدمت برنامه ملی ورزش و مردم در هرمزگان اجرایی می شود.

                                  
به گزارش صبح ساحل،  طرح ملی ورزش و مردم در راستای پویش چله خدمت و برنامه ملی پیشرفت ورزش کشور و همچنین تعمیم و گسترش ورزش همگانی، باهدف ارزان سازی ورزش جهت دسترسی همگان در شهرستان‌ های هرمزگان اجرایی می شود.
مدیرکل ورزش و جوانان استان هرمزگان در اولین جلسه هماهنگی طرح ملی ورزش و مردم در استان اظهار داشت: هدف از اجرای این طرح افزایش بهره مندی و گسترش دسترسی عموم مردم به اماکن ورزشی و همچنین اشتغال زایی برای دانشجویان و فارغ التحصیلان رشته تربیت بدنی و علوم ورزشی و رایگان شدن ورزش و توسعه سواد بدنی برای اقشار مختلف مردم  است.
مظفرمهری خادمی نسب افزود: این طرح با دو رویکرد «افزایش سلامت و تندرستی و نشاط جامعه» و «توسعه تحرک و فعالیت بدنی از طریق نهادینه کردن سواد حرکتی و هدف کلی غنی سازی اوقات فراغت خانواده های ایرانی و ارتقا سطح سلامتی ، امید و نشاط اجتماعی با ورزش طراحی و تدوین شده است.

            
وی بیان داشت : در حال حاضر ۳۳ مکان ورزشی سرپوشیده در هرمزگان آزاد سازی و کد گذاری شد و این اماکن به امر ورزش صبحگاهی و عصرگاهی اختصاص داده شده است.
متولی ورزش و جوانان هرمزگان رویکرد مهم این طرح را برنامه سلامت محور و توسعه فعالیت بدنی در بین اقشار مختلف مردم عنوان کرد و افزود: طرح ملی ورزش و مردم با هدف توسعه ورزش رایگان برای همه اقشار جامعه به منظور سلامتی و ارتقای کیفیت زندگی مردم در قالب ورزش روزانه بزودی در استان  اجرایی می‌شود. 

                
خادمی نسب با اشاره به این که در این طرح اماکن ورزشی هدف در شهرستان‌های استان نقطه گذاری و مشخص و توسط مربیان آموزش دیده برای عموم اجرای ورزش پیاده خواهد شد بیان داشت: اجرای این طرح با حضورخود مردم اعم از هئیت های ورزشی، سازمان های مردم نهاد، کانون‌های فرهنگی تربیتی و ورزشی مساجد و  باشگاه‌های ورزشی است.


مدیرکل ورزش و جوانان هرمزگان گفت: انتظار داریم دستگاه‌هایی که در استان دارای ظرفیت‌ها و زیرساخت‌ های ورزشی هستند با هدف افزایش شور ونشاط بین نوجوانان ، جوانان ، خانواده‌ها و سالمندان استفاده عمومی از سالن‌ها و اماکن ورزشی خود در قالب طرح ملی ورزش و مردم را در دستور کار قرار دهند تا شاهد کاهش بیماری‌های ناشی از کم‌تحرکی در نوجوانان، جوانان ، خانواده‌ها و سالمندان باشیم.
متولی ورزش و جوانان استان  تصریح کرد: با همکاری هیئت ورزش‌های همگانی استان به زودی کار آموزش رایگان بیش از ۱۵۰ نفر از متقاضیان حضور در دوره مربیگری ورزش روزانه جهت فعالیت در طرح آغاز خواهد شد.


معاون توسعه ورزش اداره کل ورزش و جوانان هرمزگان در این جلسه بیان کرد: این طرح با در نظر گرفتن منابع مالی زمینه اشتغال مربیان مهارت دیده از دانش آموختگان و دانشجویان رشته تربیت بدنی را مهیا ساخته است.


روزبه زابلی پور ادامه داد: بازه تعریف شده زمانی برای اجرای این طرح یک ساله است و با شعار صبح با نشاط، عصر مفرح با ورزش اجرا می‌ شود.وی با اشاره به وضعیت این طرح در استان هرمزگان یادآور شد: اماکن ورزشی این استان با همکاری ادارات ورزش و جوانان شهرستان‌ها شناسایی شده‌ اند و جلسات مقدماتی و تخصصی با هئیت های همگانی، پزشکی ورزشی و آمادگی جسمانی در خصوص وظایف محوله و ساماندهی نیروی انسانی (مربیان) و دوره‌های آموزشی در حال انجام است.

                                            

                         

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها